L'assemblea del SEPC a la Universitat de les Illes Balears hem començat a escalfar motors per la vaga de demà amb la penjada de diferents pancartes arreu del campus. S'ha de dir, però, que la seguretat privada de la UIB les ha retirades hores després sense cap tipus de justificació, retirant només les pancartes que convoquen a la vaga i no les que anuncien festes.
També han aparegut pintades contra les sucursals bancàries que es troben al costat de la facultat Beatriu de Pinós. A poques hores de començar la vaga és important recordar el paper que juguen els bancs dins la nostra societat. Les entitats financeres esperen el moment per seguir guanyant espais de poder als centres d'educació públics, i el moviment estudiantil no ho podem permetre.
26/2/14
25/2/14
Acords de l'assemblea oberta d'avui
A l'assemblea oberta convocada per avui s'ha acordat el següent:
- Es quedarà demà dimecres a les 9h per imprimir les octavetes i repartir-les per tota la universitat.
- A les 13h es convoca a tothom al metro per fer un passacampus per acabar al Ramon Llull amb l'ocupació. Dius tots la vostra casserola!
- Al capvespre, a les 17.30, es farà una projecció amb posterior debat.
- A les 22.00h, assemblea general per tancar tot el que quedi de la jornada de vaga.
- Es forma una comissió de piquets que durà a l'assemblea general una proposta.
- L'endemà, s'agafarà el metro de les 10.50 per anar cap a la manifestació tots junts.
24/2/14
27F Vaga d'Estudiants
27 de febrer, vaga
d'estudiants!
“Per
a tots, tot”, cridaven ara fa vint anys els zapatistas al seu pas
per Chiapas. Com a
nosaltres, el colonialisme i el capitalisme els
ho havia pres tot. I, com nosaltres,
segueixen volent-ho tot. Anys ja
fa que el moviment estudiantil defensa amb urpes la
petita encletxa
que suposava l'educació pública al nostre país: Una educació que
ens
havia d'ensenyar a pensar, a reflexionar i a analitzar el món
de forma crítica i en la nostra
llengua. Els amics espanyols de
l'escola de Xicago, però, han decidit que això s'ha
d'acabar; que
ara ja no ens donaran ni les molles. Però nosaltres seguim volent-ho
tot.
L'Estat
Espanyol continua el seu camí per desmantellar l'educació pública
al nostre país,
ara ja no només retallant personal i
infraestructura amb la sagrada excusa de la crisi
econòmica, sinó
que ho empitjora vulnerant els nostres models d'escola amb la LOMQE
i
obrint la porta al retorn de les supersticions i de l'església
catòlica a les aules. Amb tot
això, l'EU2015 i el cop d'estat
financer a les universitats públiques segueix endavant, i,
després
d'anys de denúncia per part del moviment estudiantil, encara ens han
acabat
donant la raó.
El
govern, si així es pot dir, de José Ramón Bauzá no fa més que
d'altaveu amplificador de
l'Estat. Per ordres de la metròpoli,
aplica lleis repressives a cop de decret i posa en marxa
tota la
seva maquinària propagandística per deslegitimar i “depurar”,
en terminologia
franquista, els mestres dissidents. A dins d'aquesta
olla rància només hi falta un
ingredient: Els grups feixistes que
es dediquen a assenyalar, a denunciar i a fer la feina
bruta al
govern i a l'Estat.
Des
de la dignitat rebel, i, entenent que és l'únic camí que ens
queda, el SEPC convocam,
el 27 de febrer, una jornada de vaga
estudiantil amb l'objectiu de fer-nos sentir una
vegada més: Fer
veure que, tot i l'ofensiva imperialista i capitalista a Mallorca
seguim
resistint, i que no ens aturarem fins aconseguir una
universitat pública gratuïta, de
qualitat i en català.
Contra la seva
prepotència,
decidim desobediència!
Mallorca,
Països Catalans
21 de
febrer de 2014
Agenda d'actes
Dimarts
dia 25: Al Claustre del Ramon Llull de la UIB a les 14h assemblea
oberta de tota
la
comunitat universitària.
Dimecres
dia 26: Tancada nocturna al Ramon Llull de la UIB.
Dijous
dia 27: Manifestació a les 12h a la plaça del Tub de Ciutat.

26/12/13
19/12/13
Comunicat del SEPC UIB per a l'acte del 19D
Des de l’Assemblea del Sindicat
d’Estudiants dels Països Catalans de la UIB volem donar-vos les gràcies per la
vostra assistència a aquest acte que hem organitzat en el marc de la Diada de
Mallorca d’enguany.
Aquest curs ha començat amb
severes dificultats per la comunitat educativa, com si no fos prou precària la
situació de l’ensenyament, professores i estudiants ens hem vist afectades per
les darreres reformes tant de l'Estat Espanyol com del govern autonòmic.
La LOMCE amenaça amb retrocedir en
els drets aconseguits en educació els darrers anys. Tant el sistema capitalista
com l'Estat Espanyol han arribat a un punt de no retorn: al col·lapse, i per
mantenir la seva malgastada estructura amenacen amb la re-centralització i la
re-acumulació del poder, en detriment de l'educació pública, popular i
antipatriarcal, i, com sempre, menyspreant i oprimint el nostre poble.
Tant la LOMCE com el TIL suposen
no només un atac directe a la nostra llengua sinó un augment de les
probabilitats del fracàs escolar, ja que ni docents ni estudiants estam
preparades per dur a terme aquesta nova mesura, i que a més fa minvar la
qualitat de la matèria impartida als centres educatius.
A més, aprovant aquesta llei, el
Govern ha demostrat que no té en compte l’opinió de tota una comunitat de
professionals que es preocupen per oferir un ensenyament de qualitat i en
català a les nostres filles. El SEPC també vam mostrar el nostre rebuig al TIL
plantant cara al govern i participant en totes les convocatòries dels docents,
a més de convocar totes les estudiants de secundària a la vaga indefinida.
Amb la resistència durant la vaga
hem sofert nova repressió que ha fet més difícil la lluita estudiantil, però
tot i així no ens hem aturat.
Des del SEPC volem que l'educació
estigui al servei del poble, independent de l'especulació dels mercats
financers i que ens ensenyi a ser crítics amb el sistema i combatius si és
necessari. Volem una educació que respecti el nostre poble i la nostra llengua.
Volem una educació que ens allunyi de caure en els rols de gènere i en
supersticions caduques. Volem una educació consensuada, justa i igualitària i
que fomenti la cohesió social. Però, sobretot, la volem nostra!
Enguany, al nucli de la
Universitat, el SEPC apostem per la creació de noves assemblees de facultat que
vetllin per solucionar les problemàtiques específiques a cada carrera. Per això
fins ara han sorgit l’Assemblea Ramon Llull, de la facultat de Filosofia i
Lletres, i l’Assemblea de l'Escola Politècnica.
Com ja sabeu, el dinar d’aquest
acte ha estat organitzat per les Encausades de la Conselleria i vos agraïm a
totes la contribució a aquesta forma d’autogestió.
Ja per finalitzar, volem fer una
crida a que participeu a tots els actes que organitzam l’Esquerra
Independentista per aquestes dates, com poden ser xerrades, passis de vídeo i a
la tradicional Manifestació de dia 30 de Desembre (18h al Passeig del Born) i a
la Manifestació Juvenil organitzada per les companyes d’Arran el dia 28.
De nou, gràcies a totes per venir
i esperam que hagueu gaudit de l’acte.
8/11/13
Vaga en educació (8-N)
11/10/13
Agitació a Palma amb motiu de la jornada de lluita nacional contra la LOMCE
Mentre arreu dels Països Catalans es desenvolupàven diferents activitats contra la nova llei educativa del PP estatal, amb nombroses concentracions davant seus d'aquest partit, a Palma es realitzà una important desplegada de pancartes:
Pancarta davant IES Arxiduc Lluís Salvador.
Pancarta desplegada a Plaça Porta Pintada.
Pancarta a Plaça Major.
Pancarta a Plaça del Tub.
Pancarta davant IES Josep Maria Llompart.
Pancarta al barri de Ses Veles.
Pancarta davant IES Arxiduc Lluís Salvador.
Pancarta desplegada a Plaça Porta Pintada.
Pancarta a Plaça Major.
Pancarta a Plaça del Tub.
Pancarta davant IES Josep Maria Llompart.
Pancarta al barri de Ses Veles.
4/10/13
Crònica: cartozè dia de vaga indefinida
Passats 14 dies de vaga,
estudiants han continuat amb una important activitat de mobilització
i d'agitació per Palma, amb les notícies de negociació com a
rerefons.
A primera hora del matí
s'ha concentrat davant Delegació de Govern una delegació del
col·lectiu de pares afectats per la repressió als piquets, que
treballa amb Alerta Solidària la resposta a les agressions del
passat dimarts 17 de setembre. Allà s'han enregistrat més d'una
trentena de queixes formals per el tracte vexatori per part de la
policia nacional a menors d'edat.
A partir del punt de
trobada estudiantil, al parc de Ses Estacions, militants del SEPC han
organitzat la distribució de pancartes per diferents punts de Palma.
Entre aquests llocs es trobaren els IES Borja Moll, Madina Mayurqa,
Joan Maria Thomàs, Politècnic, Ramon Llull, el Col·legi Pius XII,
així com punts visibles de la ciutat com el Pont del Tren o la Plaça
del Tub.
No tot quedà a Palma. A
Inca s'organitzà un piquet d'estudiants que comptà amb la
participació d'una vintena de joves que informaren sobre la vaga als
instituts del municipi. A la UIB una concentració convocada per la
PUDUP-Illes aplegà a més de 200 persones de la comunitat
universitària.
Sindicat d'Estudiants
dels Països Catalans
Mallorca, 4 d'octubre de
2013
Imatges: Vaga indefinida (15è dia - 4/10/13)
3/10/13
Comunicat: Les estudiants decidim desobediència! [Vaga indefinida]
Des del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans volem
denunciar el greu atac als drets civils que ha suposat la prohibició de dues
concentracions previstes en el marc de la vaga indefinida per l'educació.
Entenem
que els motius que la Delegació del Govern espanyol ha expressat per
il·legalitzar les convocatòries no tenen cap fonament més enllà de la voluntat
política d'ofegar als docents.
Que diumenge surtin 100.000 persones al carrer en la
manifestació més gran mai feta a Mallorca, i que el dia següent la resposta de
l'estat sigui la prohibició, és una bona mostra de la nul·la voluntat
democràtica del Partit Popular. La Conselleria d'Educació complementa aquesta
actuació amb el bloqueig del diàleg a la taula de negociació, com s'ha anunciat
des de l'Assemblea de Docents. A alguns centres, estudiants reben pressions per
abandonar la vaga, amb amenaces de penalitzacions acadèmiques.
Tot plegat respon a una única estratègia: desgastar el
moviment de docents i estudiants i que aquest no es visualitzi al carrer.
Davant això el SEPC cridam a a la desobediència oberta a les prohibicions.
D'aquesta manera entenem que plantam cara al Govern en el terreny on aquest és
més feble, ja que no es capaç de gestionar les grans mostres de suport popular
a la vaga indefinida.
No ens deixem enganyar. Amb la força del compromís i la
dignitat hem construït el moviment popular més fort dels darrers anys a les
Illes. La gran manifestació de diumenge, la quantitat de doblers a la caixa de
resistència, i la notable incidència de la vaga després de tres setmanes són
mostres inequívoques de la nostra força. No podràn res davant un poble unit,
alegre i combatiu. Guanyarem!
Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans
Mallorca, 3 d'octubre de 2013
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



































